Wat zijn de gezondheidsvoordelen van tuinieren?

Wat zijn de gezondheidsvoordelen van tuinieren?

Het kweken van uw tuin, of het nu binnen of buiten is, is een fascinerende ervaring. Maar als u zich zorgen maakt over het krijgen van een beetje vuil onder de nagels, wachten enkele verrassende voordelen om groen te worden. Het is waar dat tuinieren een activiteit is die je scherp houdt, maar weet je dat het een van de manieren is om te ontsnappen aan de alledaagsheid van het leven en strain op afstand te houden? Geen ponder dat sommige mensen enorm veel tijd in de tuin doorbrengen.

Voordat u begint fulfilled het maken van uw tuinplannen en uzelf aan het werk zet, zijn hier 8 verrassende gezondheidsvoordelen van tuinieren die u nog niet kent.

1. Calorieën verbranden

Tuinieren kan veel van je energie kosten en is een zware training die een hele dag in beslag kan nemen. Maar drie tot vier uur in de tuin werken verbrandt ook calorieën. Zelfs de basistaken in de tuin, zoals bladeren harken, takken snoeien en het gras maaien, zijn calorieverbrandende activiteiten. Als u niet liever naar de sportschool gaat, biedt tuinieren de mogelijkheid voor trainingen achieved een lage intensiteit.

2. Bouwt je zelfrespect op

Je bent misschien geen geboren tuinier, maar de activiteiten om planten te kweken en te oogsten maken je een ander mens. Het kweken van planten is een positieve bezigheid en het volbrengen van nieuwe taken geeft een impuls aan je zelfrespect.

3. Zeg vaarwel tegen worry

Tuinieren is een vorm van lichaamsbeweging, dus het maakt endorfines vrij, waardoor je je ontspannen en tevreden voelt en stress verlicht. Veel mensen lijden tijdens de wintermaanden aan seizoensdepressie, wanneer het zonlicht ernstig wordt beperkt. Onderzoek toont aan dat tuinieren cortisol vermindert, een stresshormoon in de hersenen dat het leervermogen en het geheugen van een persoon kan beïnvloeden.

4. Verbeter je immuunsysteem

Doorway in de tuin te werken, word je urenlang blootgesteld aan de zon en helpt je lichaam om vitamine D op te nemen, wat het immuunsysteem verbetert en je botten sterk houdt. Satisfied een op de vijf mensen die lijden aan een gebrek aan vitamine D-tekort, zal tuinieren zeker wonderen verrichten.

5.Blijf uit de buurt van de ochtendblues

Als je je down voelt, prevent dan met het zoeken naar rage voedsel of ga voor de koolzuurhoudende dranken pak in plaats daarvan je tuingereedschap en ga naar de tuin. Je kunt je humeur drastisch verbeteren en emoties als angst, woede en depressie wegnemen. Vergeleken fulfilled andere vrijetijdsactiviteiten zoals lezen, is tuinieren een sterkere stemmingsbooster.

6. Blijf verbonden met de natuur

De complicaties van het leven laten nauwelijks tijd about voor de activiteiten waar je van houdt en om verbonden te blijven fulfilled de natuur. Dankzij activiteiten zoals tuinieren, kunt u de natuur voelen door de planten die u in uw tuin laat groeien. Vang een glimp op van de bloemen die in bloei staan ​​of de bomen die zich wijder uitspreiden vanuit uw huis en term één satisfied de natuur.

7. Groenten en fruit kweken

Het kweken van groenten en fruit motiveert je om te genieten van een dieet waar je van houdt. Als u van prepare bent om around te schakelen naar een betere en gezondere eetgewoonte, is tuinieren de activiteit om uw gezondheid intact te houden.

8. Verbetert cognitieve vaardigheden

Tuinieren heeft aanzienlijke voordelen als het gaat om het verbeteren van cognitieve vaardigheden. Hoewel het je geest en lichaam actief houdt, kan het je ook aanmoedigen om met buren om te gaan. Voor gepensioneerden herstelt tuinieren het gevoel van een doel en geeft het u een aantal langetermijndoelen om te bereiken. Om je geest scherp te houden en het lichaam actief te houden, is tuinieren een van de meest gevestigde activiteiten om te volgen.

Tuinieren heeft een aantal bewezen gezondheidsvoordelen. Hoewel het een manier is om suit te blijven en een gezonde levensstijl te behouden, staat tuinieren gelijk aan fysiek en emotioneel welzijn.

Leave a Reply